25.4.2008

Päänsärkyjä

Minun tuuriani. Koulussa oli mauttoman pukeutumisen päivä, ja minä tietenkin unohdin. Minulla oli niin hienoja suunnitelmiakin! Lainasin siis kavereiltani ylimääräisiä tavaroita ja sai mielestäni ihan siedettävän mauttoman asun aikaiseksi, mutta ei se päihittänyt niitä asusteita joita olisin löytänyt vintiltä. Vaatteita on siellä varmaan 60-luvulta asti.
Tunsin itseni aika ulkopuoliseksi aluksi, Valopilkkukin oli pukeutunut! Minua kyllä nauratti se, että hän puki samantyylistä Suomi-paitaa, kuin minulla oli joskus ollut.
Olipa ollut silloin aikoinaan minun suosikki paitani. Ironiaa.

Koulusta palatessani viereeni istui mummo, joka vei enemmän tilaa kuin hänelle tarkoitettu alue salli ja häntä seurasi kauhean pilvi imelää hajuvettä, joka aiheutti minulle päänsärkyä. Lisäksi hän kyseli kaikkea, mitä olisi voinut kysyä tietävältä kuskilta silloin kun tultiin bussiin tai olisi itse saatu selville jos omistaisi silmälasit. Yritän vain vastailla samalla kun parhaani mukaan koetan unohtaa sen hajuveden kauhean löyhkän ja tykyttävän päänsärkyni.

"Ystäväni" nauroi minulle, kun kerroin etten halua juoda alkoholia. En tajua hänen logiikkaansa. Minä olin ihan vakavissani ja hän vain nauroi! Vihaan hänen tyyliään jättää tavat sikseen ja nauraa omille "vitseilleen". Jättäisi vain rauhaan samperi.

Ei kommentteja: