26.9.2008

Yes I'm still a kid.

Tahdon töihin Disneylandiin. Siellä esittäisin jotakin prinsessaa, vaikkapa Belleä, ja kiertelisin ympäriinsä ja puhuisin lasten kanssa.
Tahtoo.

Nyt kun olen taas kotona jokun aikaa viettämässä koeviikon tarjoamaa lomaa (kaikki kokeet viimeisinä päivinä, kuusi vapaa päivää), eksyin kaapille jossa säilytetään minun tekemiäni vanhoja pukuja ja ylimääräisiä kankaita. Innostuin ottamaan niistä kaksi. Toinen ei mahtunut minulle enää, ja hyvä vain. Kyseessä oli niin surkea tekele.
Se alushame, jonka aikoinaan ostin seppälästä sitä karmeaa tekelettä varten, mahtui täydellisesti. Ja kiminoiden tyliä turhankin vapaasti kopioinut mustavalkoinen pukuni sopi vielä hyvin. Ruma vyö tosin oli kateissa.

Innostuimpa kokeilemaan alushametta ja kimonoa keskenään ja huomasin, että muokkaamalla niistä saataisiin jotain hienoakin aikaiseksi.

Lyhennän kimonoa paljon ja korjaan aikoinani tekemät virheet. Ajattelin muokata helmaa jännemmäksi, jos ymmärrätte mitä minä sanon. En osaa ompelu sanoastoa, minähän en oikeasti ompele. Improvisoin ja saan aikaiseksi tekeleitä.

Älkää ottako sitä vakavasti. En minä oikeasti mitään osaa.

Mutta jos saan jotain siedettävää aikaiseksi, pidän sitä luultavasti koulun joulujuhlassa.

Odottakaa jännityksellä.

Ei kommentteja: